ننتظر تسجيلك هـنـا

اهداء من مؤسسة مربح الرقمية

{ (إعلانات منتديات وهج الذكرى   ) ~
     
     
     
   

إعلن معنا إعلن معنا
إعلن معنا إعلن معنا
إعلن معنا إعلن معنا
إعلن معنا إعلن معنا
   جفاني    جفاني    جفاني    جفاني    جفاني    جفاني    جفاني    جفاني    جفاني    جفاني


فعاليات وهج الذكرى
                                      


العودة   منتديات وهج الذكرى > الأقسام الاجتماعية والصحية > وهج الحياة الزوجية والبيت السعيد


وهج الحياة الزوجية والبيت السعيد قسم متخصص بالعلاقات والقضايا الزوجية وثقافة الحوار بين الزوجين

11 معجبون
إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
#1  
قديم 05-13-2020, 06:49 PM
وارفة البيان غير متواجد حالياً
اوسمتي
وسام الكاتبة المميزة وسام الحضور المميز وسام الالفية هدية العيد 
لوني المفضل Cadetblue
 رقم العضوية : 2794
 تاريخ التسجيل : Jan 2019
 فترة الأقامة : 496 يوم
 أخر زيارة : 05-26-2020 (10:02 AM)
 المشاركات : 12,812 [ + ]
 التقييم : 2147483647
 معدل التقييم : وارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond reputeوارفة البيان has a reputation beyond repute
بيانات اضافيه [ + ]
شكراً: 0
تم شكره 112 مرة في 96 مشاركة

اوسمتي

14 أسمعي كلام ستي حتعيشي مرتاحه





اسمعى كلام ستى👵👵
وحطي الكلام ده حلقه في ودانك هتعيشي مرتاااحه ✋💜

1/ شقتك دي وجهتك لو قومتي من النوم يوم مغسلتيش وشك يبقااا متعمليش شقتك ولو كل يوم عملنا حاااجه كلو هيخلص وال ع راي المثل اكنس بيتك ورشووو عشان متعرفش مين هيطب عليك زي القضا المستعجل ويخشووو 🙈😂

2/ خلي بالك من جوزك مهما كان عيوووبه استحملي معلش عشان مش بيدفع التمن غير ولادك وف الاخررر نقول يارتنا عشنااا ... ومن وجهة نظرى مفيش اى مبرر للانفصال غير ان احد الزوجين يفقد عقله غير كدا الحياه بتستمر المهم نصبر ونعدى 😔✋💜.

3/ محدش احسن منك عشان يسمع بيكي وطي صوتك ومش لازم تردي الكلمه عشرررره لو ف مشكله سبيه يتكلم وانتي ادخلي اوضه تانيه ومتدخليش حد ايا كان ف حياتك ابدا ولا اخ ف الكبر بيسال الله يعينو ع بيتو وولاده ولا اب وام دايمين مش باقي غير ولادك وجوزك وفي مثل بيقول بيبان مقفله علي بلاوي متلتله متفكريش انتي بس اللي عندك مشااااكل تبقي عبيطه👊🙈

4/متقوليش لجوزك فلانه جابت خزين رمضان وفلانه كست عيالهااا وانا لااا ده اكبر غلط ✋

انتي ست البيت ده حتا لو بتمشي بيتك باقل الامكانيات انتي بردو ست البيت وعمر الفقر ما كان عيييب😌

لازم انتي تعملي حساب لدخله المووسم دخله عيد رمضان شيلي كل يوم لو مبلغ صغير وجيبي لو اقل حاجه اهم حاااجه الرضاا والله ربنا هيبارك في كل حاجه ✋😊

5/ طلعي كل يوم لو جنيه واحد شليه ف علبه ف كيس وكل اخر شهر هيبقا 30ج ولو بتخدي مصروفك بالشهرر اول حاجه طلعي من الفلوس 30ج هاتي مثلا ازازه زيت وكيس سكر ووديهم لاي حد محتاج ممكن نجيب بيهم كلهم سكر ونوديهم لحد محتاج وممكن نجيب نص كيلو سمنه سايبه ونص زيت وكيلو مكرونه واديهم لاي حد ✋الصدقه بتبارك

والله والله ربنا هيبااارك ف فلوسك ازاي وكمان عمالين ندعي ونقول يارب واحنا مش بنصلي طب ازاي ده ربك بيقول اقم صلاتك تنعم بحياتك دي كلهاااا والله خمس دقايق 😊😌

جربي مش هتندمي وقفه مثلا تغسلي المواعين بتروقي وانتي ريحا وجيا استغفري ربك صلى الرسول المهم تذكرى ربك وشوفي لو اي عقده ف حياتك هتتفك وجربي وادعيلي 👐💜 خلصتى قراءة رايحه فين يا بطه😉😊
عجبك الكلام 😊طب صلى ع خير الانام💗🌹

والله عجبني رغم إنه باللهجه الدارجه

المواضيع المتشابهه:



Bookmark and Share
 توقيع :

رد مع اقتباس
قديم 05-16-2020, 12:40 AM   #2


الصورة الرمزية الغريبة
الغريبة غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2186
 تاريخ التسجيل :  Apr 2016
 أخر زيارة : 05-24-2020 (05:10 AM)
 المشاركات : 7,772 [ + ]
 التقييم :  1238108656
لوني المفضل : Cadetblue
شكراً: 3,016
تم شكره 1,048 مرة في 643 مشاركة

اوسمتي

افتراضي



والله كلام جدة عاقلة وفاهمة الحياة كويس
يسلم الكاتب والناقل
ومهما كان الاسلوب عامي او فصحى
المهم قيمة المعلومة
وانا عن نفسي عجبني اسلوب الطرح
سهل وبسيط واعتقد محدش صعب عليه
يفهم اللهجة المصرية
ستي انتِ يا ستي
اشكرك وارفتي الحبيبة
راق لي طرحك




 
 توقيع :









رد مع اقتباس
قديم 05-16-2020, 02:44 PM   #3


الصورة الرمزية وارفة البيان
وارفة البيان غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2794
 تاريخ التسجيل :  Jan 2019
 أخر زيارة : 05-26-2020 (10:02 AM)
 المشاركات : 12,812 [ + ]
 التقييم :  2147483647
لوني المفضل : Cadetblue
شكراً: 0
تم شكره 112 مرة في 96 مشاركة

اوسمتي

افتراضي



تسلم روحك ياغاليه
شكرا لمرورك الجميل دائماً 🌹🌹🙏🙏



 


رد مع اقتباس
قديم 05-17-2020, 01:17 AM   #4


الصورة الرمزية شمس الاصيل
شمس الاصيل غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 1
 تاريخ التسجيل :  Jun 2010
 أخر زيارة : يوم أمس (04:00 PM)
 المشاركات : 36,122 [ + ]
 التقييم :  2077625200
 الدولهـ
Saudi Arabia
 الجنس ~
Male
 MMS ~
MMS ~
لوني المفضل : White
شكراً: 773
تم شكره 945 مرة في 621 مشاركة

اوسمتي

افتراضي



ياستي ياستي ياستي على وزن ياعيني ياعيني ياعيني

حلو الكلام .... عجبني المثل والمثل ده دارج عندنا في السعوديه وتحديداً في الحجاز عند اهل مكه وجده

وفيه امثال كثيره منتشرة بتحكي بساطه الحدات والستات الكبار بالنسبة لحريم اليومين دول ... مافيش عندهم الكلام ده .... اال حوشي وماترديش عليه الكلام وادخلي بأوضة .... دلوقتي الراجل هو اللي بيدخل الأوضه وبيطلع من البيت ... علشان
مايفقد اعصابه ..... ويرد على مراته .... خاصة وهي قاعده تتكلم من غير منطق ولا عقل ....

الست دي بتقول كلام للناس العاقله ... اللي بتحكم عقلها ... مش بتترك هواها للشيطان يلعب بيها ويحكم باعصابها

نصائح ثمينه غاليه .... انكتبت باسلوب فكاهي جميل وحلو

وصلت المعلومه كتر خيرك ياستي .



 
 توقيع :


رد مع اقتباس
قديم 05-17-2020, 02:42 AM   #5


الصورة الرمزية رواء
رواء غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 3502
 تاريخ التسجيل :  Mar 2020
 أخر زيارة : 05-24-2020 (04:58 AM)
 المشاركات : 2,245 [ + ]
 التقييم :  455267082
لوني المفضل : Cadetblue
شكراً: 0
تم شكره 13 مرة في 13 مشاركة

اوسمتي

افتراضي





حكي التيتا صح :)
حكياتا ملياني بالدرر والحكم وكل شي حلو .
سيدة وارفة
طرح مميز وأسلوب مشوق وسلس ..




 


رد مع اقتباس
قديم 05-18-2020, 01:13 AM   #6


الصورة الرمزية وارفة البيان
وارفة البيان غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2794
 تاريخ التسجيل :  Jan 2019
 أخر زيارة : 05-26-2020 (10:02 AM)
 المشاركات : 12,812 [ + ]
 التقييم :  2147483647
لوني المفضل : Cadetblue
شكراً: 0
تم شكره 112 مرة في 96 مشاركة

اوسمتي

افتراضي



اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شمس الاصيل مشاهدة المشاركة
ياستي ياستي ياستي على وزن ياعيني ياعيني ياعيني

حلو الكلام .... عجبني المثل والمثل ده دارج عندنا في السعوديه وتحديداً في الحجاز عند اهل مكه وجده

وفيه امثال كثيره منتشرة بتحكي بساطه الحدات والستات الكبار بالنسبة لحريم اليومين دول ... مافيش عندهم الكلام ده .... اال حوشي وماترديش عليه الكلام وادخلي بأوضة .... دلوقتي الراجل هو اللي بيدخل الأوضه وبيطلع من البيت ... علشان
مايفقد اعصابه ..... ويرد على مراته .... خاصة وهي قاعده تتكلم من غير منطق ولا عقل ....

الست دي بتقول كلام للناس العاقله ... اللي بتحكم عقلها ... مش بتترك هواها للشيطان يلعب بيها ويحكم باعصابها

نصائح ثمينه غاليه .... انكتبت باسلوب فكاهي جميل وحلو

وصلت المعلومه كتر خيرك ياستي .
اهلا ياسيدي
شوف ياخويه احنه نحاول نلم الدور ومنا وجاي لكم الصاله ولنا الاوضه هههه حتى الصوت ميطلع
والله ياشمس كل امراه تعكس تربيتها في بيت اهلها وتعامل زوجها مثل الطيبه الي ربتها وشلون كانت تتعاطى مع والدها
كلام الكبار كله حكم وملاحظين مشاكلهم كانت قليله قياساً بمشاكل هالايام سبحان الله كانوا فقارا لكن اغنياء بالعقل والتدبير وبقى ذكرهم حتى بعد رحيلهم
شرفتني ياباشا وهلا بالطله🙏🙏🌷🌷



 


رد مع اقتباس
قديم 05-18-2020, 01:15 AM   #7


الصورة الرمزية وارفة البيان
وارفة البيان غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 2794
 تاريخ التسجيل :  Jan 2019
 أخر زيارة : 05-26-2020 (10:02 AM)
 المشاركات : 12,812 [ + ]
 التقييم :  2147483647
لوني المفضل : Cadetblue
شكراً: 0
تم شكره 112 مرة في 96 مشاركة

اوسمتي

افتراضي



اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رواء مشاهدة المشاركة


حكي التيتا صح :)
حكياتا ملياني بالدرر والحكم وكل شي حلو .
سيدة وارفة
طرح مميز وأسلوب مشوق وسلس ..
اي والله ياقلبي حكياتا صح ولازم ناخذ بيها
تسلمين ياست الكل انتي 🙏🙏😘😘🌷🌷



 


رد مع اقتباس
إضافة رد
كاتب الموضوع وارفة البيان مشاركات 6 المشاهدات 125  مشاهدة صفحة طباعة الموضوع | أرسل هذا الموضوع إلى صديق | الاشتراك انشر الموضوع
أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة



الساعة الآن 04:35 AM بتوقيت الرياض


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd. Designed & TranZ By Almuhajir
هذا الموقع يتسخدم منتجات Weblanca.com
new notificatio by 9adq_ala7sas
User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2020 DragonByte Technologies Ltd.


أقسام المنتدى

وهج العـــامـ @ نفحــات ايمانيـة @ ♥ ♦ مَرفأ اللقاءْ ♦ ♥ @ الأقسام الاجتماعية والصحية @ ↠ ↡ معتكـف آدم ↡ ↞ @ ღ ♥ جـاذبية انثـى ♥ ღ @ وهج الادب {وهج الادب غير المنقول} @ ≾ بحور الشعر (شعرا ونثرا)≽ @ ≽ بنبض القلب ≽ @ ❦ ❧ الخواطر والقصص ❦ ❧ @ الأقسام الترفيهية @ ➽ سَرايا الوهج ➽ @ ღ彡 شجـون مسموعــة 彡 ღ @ الأقسام التقنية @ وهج الطرائف والإشاعات والمقالب @ وهج الألعاب والألغاز @ وهج التعليمي @ وهج الكمبيوتر والبرمجة @ وهج الإدارة @ وهج الإقتراحات والطلبات @ ج ـهودكم لا تضيع بل المحفوظات لها أنسب ..~ @ وهج الإدارة @ وهج السفر والسياحة @ ❤ وهج الصور❤ @ مقهى الوهج @ ღ القـسم الاسـلامي ღ @ جسر التواصل @ وهج الحج والعمرة @ وهج التطوير @ وهج الصحة والغذاء @ وهج الديكورات المنزلية @ وهج الطبيعة والحيوانات { طيور ..أسماك ..حيوانات.. @ خاص بـ الفواصل واكسسوارات تزيين المواضيع @ ¤®§][][مناسبة خاصه][][§®¤ @ رمضان يجمعنا 1438هـ - 2017م @ ۩۞۩{ مدونات الأعضاء المميزة }۩۞۩ ( @ وهج التصميم @ ≾ الشعر ≿ @ مسابقات وهج الذكرى @ مسابقة الرابح الاكبر @ فريق الصقور الجارحه @ فريق القوة الضاربه @ فريق المعجزه @ فريق الشعله @ لجنة المسابقه @ أسرار حواء .. @ المواضيع المخالفة والتبليغ عن المخالفات @ أطباق موسمية @ صوتيات وهج @ وهج لـ تنسيق المواضيع @ ۩ الـخيمــة الـرمضــانيـــة ۩ @ لجنه مسابقة الرابح الاكبر @ ★ ☆ كرسي الاعتراف ☆ ★ @ وهج القرارات الادارية @ ♫ عنـاقيـد شهـية ♫ @ وهج المسابقات والفعاليات @ مسابقات وفعاليات وهج الذكرى الرمضانية 1436 @ أرشيف المسابقات الرمضانية @ وهج الحياة الزوجية والبيت السعيد @ وهج الامومة والطفولة @ شباب وهج الذكرى @ وهج الرياضة وعشاقها @ وهج السيارات والدراجات النارية @ تطوير الذات @ ≂ سرايا الفكـر ≂ @ وهج للاخبار @ مكتبة الكتب التعليمية @ وهج لمقاطع اليوتيوب @ لعلوم السنة والسيرة والتاريخ الاسلامي @ عروس منتديات وهج الذكرى @ ❀ ✿ وهج الحضارة والتأريخ❀ ✿ @ وهج ذوي الاحتياجات الخاصة @ وهج الاتصالات @ حَديثُ الغَيثْ @ مدونات خاصة @ الأشغال االيدوية @ وهج الحكايا @ وهج التعازى والمواساة @ ارشيف اداري @ وهج التواصل الاجتماعي @ مجلة وهج الذكرى ( الشهرية ) @ وهج التبادل الاعلاني والتجاري @ أدباء يخطون بثبات نحوعرش الأبجدية @ ـــ وهج الشكاوي @ الكاتب : أندبها @ English Language Forum @ دورة في تعلم اللغة الانجليزية @ بعدسة الأعضاء @ ديوان نجم سهيل @ وهج الرواية الطويلة @ سوالف بنات وهج الذكرى @ الطيور المهاجرة @ ساحة مبارزة الأقلام الادبيه و الشعريه @ استضافات تحت الاضواء @ حصريات الوهج @ الشاعر/عاشق القصيد @ لقاءات رمضانيه @ مناسك خاصة @ الخيمة الرمضانية @ لقاءات رمضانية @ صحتك في رمضان @ أطفالنا ورمضان @ بيتك ومطبخك معنا في رمضان @ ۩۞۩{ فتاوي الحج }۩۞۩ @ وهج الادب المنقول مما راق لي @ وهج الثقافة والادب @ علوم القرآن والتلاوات @ فعاليات ومسابقات شهر الخير @ وهج المقال @ واحة الطفل المسلم @


Designed and Developed by : Jinan al.klmah