عرض مشاركة واحدة
قديم 03-11-2013   #5
بنت النيل


الصورة الرمزية مي محمد
مي محمد غير متواجد حالياً

بيانات اضافيه [ + ]
 رقم العضوية : 528
 تاريخ التسجيل :  Mar 2012
 أخر زيارة : 08-25-2020 (10:59 PM)
 المشاركات : 36,790 [ + ]
 التقييم :  228073882
 الدولهـ
Egypt
 الجنس ~
Female
لوني المفضل : Crimson
شكراً: 201
تم شكره 562 مرة في 461 مشاركة
افتراضي



الحلقة الخامسة



بعد ما مي قفلت معاهم قعدت مع نفسها وفضلت تفكر في اللي عمله باسل واللي بيعمله

قالت لنفسها : إيه اللي جراله خلاه كده باسل عمره ما كان كده هو دايماً بيحيب يقعد معانا

وكمان بيحبنا مش ممكن يكون باسل سبنا عشان لبس طاقية وجلابية بيضا طب إيه السر

في اللي بيعمله باسل دا أنا لازم أعرف السبب لا يمكن أقعد كده بس فيه مشكلة إن باسل

شالني من الفيس يعني مش هعرف اتكلم معاه وكاتب في النيك نيم (حسابي للإخوة فقط )

مش فاهمة حاجة ويعني إيه إخوة صلاً لالالالا أكيد الموضوع دا غامض وباسل اتجنن

ما هو لازم اعرف الفولة وانط في البير واغطس واطلع بالمطلوب ...................




نشوف صحاب باسل قالوا إيه بعد ما باسل روح وهما ماشيين فكروا في كلامه



إيهاب : تصدق يا محمد كلام باسل أثر فيا أوي مش عارف ارتعشت كده لما سمعته


إبراهيم : تصدق وأنا كمان ياد يا إيهاب كنت هعيط من كلامه والله حسيت إني عاوز

اهرب للجامع واعيط ومخرجش منه إلا وأنا ميت بس إزاي بقي إحنا داخلين النار أصلاً


محمد : إيه يا حلو منك له إنتوا فاكرين إن باسل هيفضل كده علطول باسل دا يابني

كلامنجي النهاردة بكلمة بكرة بكلمتين بعده بتلاتة وهكذا انتوا بس اللي يقلبكم رهيف

فوق منك له أنتوا مش شايفين البنات أشكال وألوان حلوين إزاي بص بص متع نظرك


أيهاب وإبراهيم فضلوا يبصوا ويعاكسوا بس إبراهيم آه بيعاكس بس مش مركز في كلامه خالص وبيقول : إيه يا سكر إيه يا حلو إيه يا

................... مش شتيمة ولا حاجة النقط دي بس هتعرفوا دلوقتي من كلام محمد ليه

محمد :إيه يا عم إبراهيم إنت شغال في التموين إيه يا سكر إيه يا مكرونة دا انت ناقص

تقولها إيه يا رز إيه يا زيت إيه يا سمنة جت نيلة بومة من يومك جتك القرف يالا

ياخويا ومتنساش تعدي علي السوق تجيب قوطة وكليو بصل دي بنات يا أبو جهل




إيهاب سمع كلام محمد ونزل ضحك لحد ما قال يا بس كل واحد فيهم روح البيت وإبراهيم بقي يفتكر كلام باسل وعقله يودي ويجيب




قال في نفسه : طب وليه مكنش زي باسل هو مش أحسن مني في حاجة ولا انا أحسن منه أنا ليه مكنش مسلم ليه مكنش محمدي ليه وليه وليه سقطت منه دموع عينيه وهو اول مرة يعيط من قلبه دموغه قربت تبقي دم قام اتوضي وصلي وفي السجود :

أنت وحشتني اوي يارب غيابي طول أنا عارف طول 20سنة ( ده سن ابراهيم )

انا مش قادر يارب إنت عارف إني نفسي أرجعلك من زمان بس مش عارف

مش قادر مش قادر انا بموت ف اليوم ألف مرة ومحدش حاسس بيا يارب أنا تعبان

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه خدني ليك خدني ليك وريني الطريق نور لي النور وأنا هروح

بس قولي فين الطريق أنا يارب عرفت بنات بس معملتش حاجة وحشة معاهم بسمع

أغاني بعاكس البنات بتفرج علي مواقع إباحية وبسهر بليل اشرب مع صحابي اشرب

حشيش وآخد حقن أنا مقرف أوي يا رب أنا حقير أوي يارب أنا حيوان


قام إبراهيم من السجود وسمع آذان الفجر خلص صلاة وقام صلي الفجر أول مرة ابراهيم

يصلي في المسجد ولقي مفاجأة غريبة جداً هتعرفوها بعدين



نشوف باسل بقي




أهل باسل رغم إنهم فرحوا بإلتزامه بس أمه معجبهاش تصرفاته

وقالت له : باسل يا ابني انا فرحانة بيك أوي بس مش معني كده إنك تمشي كلامك

علينا لازم تعرف إن أبوك لسه عايش مماتش قالها :

ربنا يديكم العمر يا ست الحبايب بس فيه إيه لكل الكلام ده أمه اتكلمت معاه بعنف قالت :

بقولك إيه يا زفت إنت متستهبلش عليا انت فيك ايه هتعملنا فيها شيخ حرام وحلال

ماتبطل انت فاكرنا قدامك شياطين احنا الحمد لله عارفين الصح من الغلط ملكش دعوة

بأختك خالص أختك مؤدبة ومحترمة وأنا مربياها احسن تربية و........

قطع باسل كلام أمه وقالت لها بعنف : إنتي إزاي تتكلمي معاا كده أنا راجل برضه ومن

حقي أخاف عليها زي ما بتخافوا عليها أنتوا إيه مالكوا من ساعة ما ربنا هداني وانتوا

مش طايقين لي كلمة في البيت دي حاجة تقرف مش تفرحولي حرام عليكم بقي مش انتوا

اللي كنتوا عاوزيني اتصلح اديني اتصلحت يارب انا تعبت بقي وزهقت من القرف دا

مش عارف ارضيهم تعبت قولي اعمل ايه ارضيك ولا ارضيهم


دخل باسل اوضته وقفل علي نفسه ومخرجش منها إلا تاني يوم



.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


تيجوا نشوف باسل عمل ايه لما دخل اوضته

تيجوا نشوف مي هتعمل ايه عشان تعرف حقيقة باسل

تعالوا نشوف المفاجأة اللي شافها إبراهيم كل ده هتعرفوه


الحلقة الجاية بإذن الله






أحبكم في الله



 
 توقيع :
[img3]http://q87b.info/do.php?img=6324[/img3]


[img3]http://store1.up-00.com/2017-08/150302030675131.png[/img3]


رد مع اقتباس